اخبارجهانجهان اسلام

روستائی در هند بدون داشتن اهالی مسلمان ، به شهادت امام حسین ادای احترام می کند

آوازدِوُیس طی یک مقاله جالب ، در این هفته گزارش داد که چگونه ساکنان یک روستای هندی در منطقه کارناتاکا ، با وجود اینکه در آن ، دیگر ساکنان مسلمانی وجود ندارد ، همچنان به برگزاری مراسم عزاداری محرم ادامه می دهند.

اهالی روستای هیربیدانور در ساونداتی تالوک با اجرای مراسمی که تا حدودی با محرم مرتبط است، به امام حسین علیه السلام ادای احترام می‌کنند ، جالب آن که که مراسم تعزیه مذکور ، در تمام روستا ، در پنج روز پایان ماه اجرا می شود.

طبق گزارش آوازدِوُیس ، اهالی این روستا آئین های منحصر به فردی دارند ، روستا را با طناب تزئین کرده و بر روی آتش راه می روند.

مردم محلی به این رسانه گفته اند که این گونه آئین ها که به احترام محرم برگزار می شود ، بیش از یک قرن است که جزء رسوم اهالی این روستا شده است.

در این روستا قبلاً جامعه کوچکی از مسلمانان سکونت داشته اند که هم اکنون فقط بقایای دو مسجد از آنان تا به امروز در این روستا باقی مانده است.

مراسم محرم که توسط ساکنان این روستا در هند اجرا می شود ، می تواند یادآور جهانی بودن امام حسین علیه السلام باشد و این که چگونه ارزش شهادت آن حضرت می تواند از مرزها فراتر رفته و صرفا به مکان و مذهب و نژاد خاصی منحصر نباشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا