اخبارجهانجهان اسلامعراق

عراق: ملزومات امنیتی و بهداشتی عزاداران حسینی تأمین است

سازمان الحشد الشعبی عراق شامگاه دوشنبه از آمادگی طرح ویژه امنیتی و خدمات‌رسانی این سازمان به زائران برای ایام عاشوراء و اربعین حسینی خبر داد.

مهند حسین، مسئول اطلاع‌رسانی این سازمان تأکید کرد که فرماندهی الحشد، یک نشست مقدماتی را به منظور ارائه  طرح خدماتی و امنیتی لازم برای ایام زیارتی امام حسین علیه السلام در دهه اول محرم و اربعین برگزار کرد.

او افزود: این طرح متکی بر تأمین تمام الزامات خدماتی برای میلیون‌ها زائر از داخل و خارج در ماه محرم الحرام بوده و شامل زیارت اربعین نیز می‌شود.

از سوی دیگر در شهر مقدس کربلا نیز نشست ویژه‌ای در خصوص طرح امنیتی دهه اول محرم برگزار و در آن مسئولیت‌های امنیتی نیروها در محورهای مختلف تشریح شد.

در بیانیه این نشست که با حضور علی الهاشمی، فرمانده عملیات کربلا و احمد علی زوینی، رئیس پلیس استان کربلا و نماینده وزیر کشور عراق برگزار شد، آمده: امسال آمادگی‌ها برای ارائه بهترین خدمات امنیتی در سطح بالا به زائران داخل و خارج عراق و حفظ نظم و امنیت خیلی زود آغاز شد تا از بروز هر اتفاق ناخوشایندی جلوگیری شود و با نقش فعال نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انشاءالله تردد زائران در کربلای معلی به شکلی بسیار روان و منظم انجام خواهد شد.

سایر نیروهای امنیتی نیز از طریق فرماندهی امنیتی عملیات مشترک به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در این طرح تأمین امنیت زائران کربلای معلی مشارکت دارند.

در همین حال وزارت بهداشت عراق نیز روز دوشنبه اعلام کرد که طرح پشتیبانی فوق‌العاده ویژه ایام محرم الحرام و عاشورای حسینی را آماده کرده است.

سیف البدر، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت عراق گفت: این طرح با هدف هماهنگی و ساماندهی تلاش‌ها و منابع پزشکی با هدف ارائه بهترین خدمات برای پیشگیری و درمان زائران شریف و با هماهنگی اتاق‌های عملیات در وزارتخانه‌های دفاع و کشور است تا عبور و مرور خودروهای اورژانس در استان‌ها و بیرون آن تسهیل شود. این طرح شامل چند محور و با مشارکت نهادهای وابسته به وزارتخانه بهداشت در استان‌ها اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا