اخبارجهانجهان اسلام

تشریح کامل برنامه ها .. آغاز اعیاد بزرگ غدیر در حرم امام علی علیه السلام

سال به سال که می گذرد، شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مراسم دینی در مناسبت های مختلف را با شکوه تر برگزار می کنند.

بر همین اساس پیش بینی می شود مراسم عید سید غدیر امسال بسیار با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

حیدر رحیم، مسئول رسانه آستان مقدس علوی طی اظهاراتی گفت: پرچم غدیر به نمایندگان استان‌های مختلف عراق تحویل داده شده و عصر امروز، ۱۳ تیرماه در ۱۵ نقطه در استان‌های مختلف عراق برافراشته می‌شود.

از سوی دیگر اعیاد بزرگ غدیر در حرم مطهر حضرت امام علی علیه السلام آغاز شد.

در این مراسم پرچم غدیر در حرم مطهر به اهتزاز درآمد. همچنین اطعام زائران حرم امیر مومنان علی علیه‌السلام در وعده صبحانه انجام شد.

یکی از برنامه‌های این مراسم آغاز فعالیت مربوط به نقاشی روی دیوار و راه اندازی پلتفرم «المحسن علیه السلام» مخصوص کودکان است که در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز شده و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.

فعالیت‌های مربوط به پلتفرم «العلویة» نیز آغاز به کار کرد.

افتتاحیه پلتفرم کومیک در زائرسرای امام رضا و افتتاحیه هیأت جعفر طیار مربوط به چهار خادم عتبه مقدسه علوی و آغاز به کار همایش فرهنگی زنان در سالن مالک اشتر به علاوه برپایی مراسم ازدواج برای 100 جوان یتیم عراقی که در صحن حضرت فاطمه زهرا برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه‌های امروز سه‌شنبه 13 تیرماه است.

مراسم بعدازظهر امروز نیز با به اهتزاز در آوردن پرچم غدیر در عتبات مقدسه و تعداد دیگری از شهرهای داخل و خارج عراق ادامه دارد. 

برپایی محفل قرآنی و برگزاری افتتاحیه اقامتگاه زائران در نجف از دیگر برنامه‌های امروز است.

در صبح سومین روز از اعیاد بزرگ غدیر در شهر نجف اشرف، مجمع مطالعات و پژوهش‌های العلوی افتتاح خواهد شد و نمایش تئاتر بانوان نیز در صحن حضرت فاطمه زهرا به اجرا گذاشته می‌شود.

نوبت دوم این اجرا بعدازظهر فردا انجام شده و همزمان مراسم رونمایی از کتاب «حیاةالفادی» نیز در سالن عمار بن یاسر برگزار خواهد شد. 

نشست ویژه غدیر در صحن حرم امام علی علیه السلام و برپایی کنفرانس بخش‌های رسانه‌ای عتبات مقدسه در جهان اسلام از دیگر برنامه‌های روز سوم این جشن‌ها خواهد بود.

با برپایی همایش مرکزی زنان در صحن حضرت فاطمه زهرا و جشنواره عمومی الغدیر در ساختمان العلوی مراسم روز چهارم این جشن‌های باشکوه در روز پنجشنبه آغاز می‌شود. این مراسم با ضیافت ناهار در اطراف صحن حرم مطهر ادامه پیدا می‌کند.

مانور هوایی نیروهای ویژه و همچنین نمایش تئاتر بانوان و برپایی سفره غدیر در ضیافت شام از دیگر برنامه‌های شب عید غدیر در حرم امیرالمومنین علی علیه‌السلام است. 

جشن ویژه کودکان که در مرکز المحسن برگزار می‌شود و همچنین جشنواره مردمی غدیر پایان‌بخش برنامه‌های روز چهارم خواهد بود.

همزمان با روز عید غدیر بر پایی مراسم قرائت زیارت امیرالمومنین و توزیع کیک مربوط به روز عید غدیر و همچنین مراسم سخنرانی مربوط به این عید در صبح روز جمعه آغاز خواهد شد. در این مراسم همچنین هدایایی به زائران تقدیم خواهد شد و مرحله دوم مانور هوایی نیروهای ویژه نیز برپا می‌شود. این مراسم با برپایی ضیافت نهار از طرف عتبه مقدسه علویه و قرائت خطبه غدیر و قرائت عهد اخوت که از اعمال روز عید غدیر است، ادامه پیدا خواهد کرد.

مراسم بعد از ظهر نیز با برپایی جشن عمومی غدیر و ضیافت شام و همچنین توزیع هدایا میان زائران دنبال خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا