اخباربحرینجهان

درخواست سازمان‌های حقوق بشری برای توقف شکنجه زندانیان در بحرین

ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین و برخی از سازمان‌های حقوق بشری از سازمان ملل خواستند تا حکومت بحرین را برای متوقف کردن شکنجه زندانیان تحت فشار قرار دهد.

«ابراهیم العرادی» مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین اعلام کرد که سازمان ملل شکنجه را جنایت انسانی می‌داند و  شکنجه کرامت ذاتی و انسانی را از بین می‌برد.

وی در یک سخنرانی ویدئویی به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه تاکید کرد که سازمان ملل در رأس آن «آنتونیو گوترش» بیش از هر زمان دیگری می‌دانند که باید یک  نقش برجسته و تاریخی خود در توقف خونریزی و شکنجه بازداشت‌شدگان  در داخل زندان ها و دفاتر تحقیقات حکومت بحرین که  از حمایت آمریکا و انگلیس برخوردار است، انجام دهند.

وی  از جامعه جهانی و دولت ها و نهادها خواست تا به نقض حقوق بشر در بحرین که قربانیان زیادی برجای گذاشت و حق حیات را از آنها سلب کرد، رسیدگی کنند. با این امید که این نهادهای بین المللی بر  حکومت بحرین فشار بیاورند تا جلوی این تخلفات روزانه را بگیرد.

از سوی دیگر سازمان‌های حقوق بشری از دولت بحرین خواستند تا به سیاست شکنجه و رویکرد معافیت از مجازات  در این کشور پایان دهد.

مرکز حقوق بشر بحرین به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه اعلام کرد که  دولت بحرین قوانین، منشورها و اسناد بین‌المللی را که همه اشکال شکنجه را جرم انگاری می داند، نقض می‌کند و  بازداشت‌شدگان را مجبور به اعتراف  دروغین می‌کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا