آمریکااخبارجهان

رده بندی جهانی صلح؛ افغانستان، یمن و سوریه نا آرام ترین کشور‌های جهان

موسسه اقتصاد و صلح در رده‌ بندی جهانی صلح ۲۰۲۳، افغانستان، یمن و سوریه را در میان ۱۶۳ کشور، در رده ناآرام‌ترین کشورهای جهان قرار داده است.

موسسه اقتصاد و صلح در هفدهمین گزارش سالانه خود وضعیت صلح را در ۱۶۳ کشور جهان در سال ۲۰۲۲ بررسی کرده است. در این گزارش میزان آرامش کشورها براساس ارزیابی ۲۳ شاخص کیفی و کمی از جمله شمار قربانیان منازعات، میزان تلفات، درجه نظامی‌سازی، صادرات اسلحه، رویدادهای تروریستی، بی‌ثباتی سیاسی و آمار زندانیان بررسی شده است. براساس این گزارش، در سال گذشته میلادی ۲۳۸ هزار نفر براثر منازعات در سراسر جهان کشته شدند.

این موسسه گزارش خود را چهارشنبه 7 تیر، در لندن منتشر کرد و در آن گفته که وضعیت امنیتی افغانستان همچنان نامشخص است. گزارش افزوده که خشونت در سراسر این کشور همچنان گسترده است و تروریسم همچنان یک نگرانی جدی امنیتی شمرده می‌شود. 

موسسه اقتصاد و صلح کشورهای یمن، سوریه، سودان جنوبی و جمهوری دموکراتیک کنگو را بعد  از افغانستان، به ترتیب ناآرام ‌ترین کشورهای جهان دانسته است. این موسسه کشورهای ایسلند، دانمارک، ایرلند، نیوزیلند و اتریش را به ترتیب، در ردیف آرام ‌ترین کشورهای جهان قرار داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا