اخبارافغانستانجهان

گزارش تازه سازمان ملل؛ تداوم حملات علیه شیعیانِ هزاره در افغانستان

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان با نشر گزارش جدیدی، گفته است که تلفات غیرنظامیان و حملات بر شیعیان هزاره از زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، همچنان ادامه داشته است.

بخش حقوق بشر یوناما در افغانستان روز سه‌شنبه، 6 تیر، گزارش خود در مورد «تأثیر مواد انفجاری جاسازی شده علیه افراد غیرنظامی» را منتشر کرد.

در این گزارش آمار تلفات غیرنظامیان، از جمله تلفات حملات علیه شیعیان هزاره در مساجد، مراکز آموزشی، جاده ها و وسایط حمل و نقل، بررسی شده است.

در این گزارش به صورت ویژه از حمله به مراکز آموزشی شیعیان هزاره در غرب کابل و حمله به عزاداران دهه عاشورا در سال 2022 میلادی، اشاره شده است.

دفترهیئت معاونت سازمان ملل متحد گفته که از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان تا 30 ماه می سال جاری میلادی، یک هزار و 95 غیرنظامی کشته و دو هزار و 679 غیرنظامی دیگر زخمی شده ‌اند.

این نهاد گفته است که تلفات غیرنظامیان ناشی از انفجار مواد انفجاری جاسازی شده، هنوز هم به‌عنوان یک نگرانی قابل توجه در افغانستان شمرده می‌شود که مشخصه‌ آن افزایش حملات بر عبادتگاه‌ ها و علیه هزاره‌ ها و شیعیان است.

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، حملات گروه تروریستی داعش و دیگر بازیگران را از عوامل اصلی آسیب رساندن به غیرنظامیان در این کشور خوانده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا