اخبارایرانجهان

هفتاد مسافر هزاره و شیعه در تفتان استان سیستان و بلوچستان در چنگ قاچاقبران

خبرگزاری صدای شهروند به نقل از یک منبع گزارش داده هفتاد مسافر هزاره و شیعه در تفتان استان سیستان و بلوچستان ایران در نزدیکی مرز پاکستان توسط قاچاقبران گروگان گرفته شده ‌اند.

این منبع با ارسال عکس و مشخصات یک قربانی به اسم حبیب‌الله ولد اسلم از شهرستان میرامور استان دایکندی افغانستان، می‌گوید، قاچاقبران چندی پیش حبیب‌الله را هنگامی که قصد رفتن از طریق راه غیرقانونی کویته پاکستان به کشور ایران را داشته است به همراه ۷۰ نفر دیگر در شهر تفتان گروگان گرفته‌ شده‌ اند و برای رهایی هر نفر ۲۰۰ میلیون تومان پول ایرانی از خانواده‌های آن‌ها درخواست نموده ‌اند. اما زمانی‌که پول به دست قاچاقبران نمی‌رسد حبیب‌الله را به قتل می‌رسانند.

وی گفته، دو تن از اعضای خانواده او نیز در نزد قاچاقبران گروگان بودند که با پرداخت چهارصد میلیون تومان یکی از آن‌ها را در استان نیمروز از قاچاقبران تحویل گرفته ‌اند ولی نفر دومی را تا هنوز تحویل نداده‌ اند.

او تصریح می‌کند، براساس گفته  مسافران آزاد شده، گروگان‌ها بیشتر از تعداد یاد شده بوده‌ اند.

او می‌افزاید، مهاجران اکثراً هزاره و شیعیان هستند و بخاطر ترس از طالبان و نبود کار به ایران فرار می‌کنند. اما در‌ مسیر راه اسیر قاچاقچیان انسان می‌شوند و با آن‌ها برخورد غیر انسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا