اخبارپاکستانجهان

توافق حکومت پاکستان با یک گروه تروریستی

حکومت پاکستان با «تحریک لبیک پاکستان» که در سال ۲۰۲۱ این گروه افراطی را تروریستی اعلام کرده بود، توافقنامه‌ امضا کرده است. طبق این توافق، حکومت پاکستان پلیس ویژه برای مبارزه با «توهین‌ به‌ مقدسات» در چارچوب پلیس فدرال این کشور ایجاد می‌کند.

تحریک لبیک پاکستان یک گروه افراطی است. این گروه در زمان نخست‌وزیری عمران خان، به عنوان گروه تروریستی شناخته شده و فعالیت‌های رسانه‌ای این گروه نیز ممنوع شد.

بر اساس توافقنامه جدید، حکومت پاکستان به این گروه تعهد کرده است که ممنوعیت رسانه‌ای این گروه را بردارد و تمام اتهاماتی را که علیه اعضای این گروه وارد است، پس بگیرد. حکومت پاکستان در این سند گفته است که تحریک لبیک پاکستان را دیگر به عنوان یک گروه تروریستی نمی‌شناسد.

برخی از کارشناسان پاکستان گفته ‌اند این توافقنامه در کوتاه ‌مدت ممکن است به احزاب حاکم سود برساند اما امتیازدهی به گروه‌های تندرو مذهبی در دراز مدت مشکلات این کشور را بیشتر خواهد کرد.

چندی قبل، زمینه سازی دیدار وزیر خارجه طالبان با رهبر سپاه صحابه که متهم به قتل هزاران شیعه پاکستانی است، با انتقادات تندی در داخل و خارج پاکستان مواجه شده بود.  منتقدان، این اقدام را به عنوان همدستی و حمایت از قاتلان هزاران شیعه بیگناه در پاکستان عنوان کرده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا