اخباراروپاجهان

فاجعه غرق شدن قایق پناهجویان در یونان؛ حدود ۵۰۰ نفر همچنان مفقود هستند

آژانس پناهندگان سازمان ملل می‌گوید بیش از ۵۰۰ نفر از سرنشینان یک قایق پناهجویان که روز چهارشنبه هفته گذشته در سواحل یونان غرق شد، همچنان مفقود هستند. به گفته سخنگوی این سازمان، تعداد زیادی زن و کودک در میان مفقودین هستند.

برخی شاهدان می‌گویند که بیش از ۷۵۰ نفر سوار این کشتی قدیمی بودند. با این حال تعداد دقیق قربانیان ممکن است هرگز مشخص نشود. یکی از مقامات سازمان‌های خیریه بزرگ جهانی گفته که گزارش‌هایی وجود دارد که ممکن است ۱۰۰ کودک در انبار کشتی گیر افتاده باشند.

ساعاتی پس از غرق شدن این کشتی در روز چهارشنبه 24 خرداد، گارد ساحلی یونان توانست ۷۹ جسد را از دریا خارج کند. صد و چهار نفر از جمله مصری، سوری، پاکستانی، افغانستانی و فلسطینی، اکثرا مرد و از جمله هشت خردسال نیز تاکنون نجات یافتند و به بندر کالاماتا در جنوب یونان منتقل شدند. نخست‌وزیر موقت یونان گفته تحقیقات کامل برای بررسی علت غرق شدن این قایق انجام خواهد شد.

غرق شدن این کشتی در سواحل یونان، به عنوان مرگبارترین فاجعه سفرغیرقانونی پناهجویان در سال جاری عنوان شده است. اتحادیه اروپا گروه ‌های تبهکار قاچاق انسان را مقصر این حادثه دانسته، اما بسیاری از سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های حقوق بشری، غرق شدن کشتی های مهاجران در سواحل یونان و ایتالیا را نتیجه سیاست موسوم به «دژ اروپایی» میدانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا