اخبارجهانجهان اسلام

لزوم استفاده شیعیان از آزادی موجود در انگلیس در راستای نشر علوم و معارف اسلام و اهل بیت علیهم السلام

سید عارف نصرالله، مدیر مرکز روابط عمومی دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در شهر مقدس کربلا، پس از بازگشت از سفر تبلیغی به شهر لندن، میزبان جمعی از شخصیت های دینی، از جمله حجت الاسلام والمسلمين شیخ جلال معاش، نماینده مرجعیت، و برخی از زائران حسینی بود.

او در این دیدارها گفت: شیعیان ساکن در کشور انگلیس باید از فرصت بهره مندی از آزادی موجود در این کشور برای نشر آموزه های اسلام و اهل بیت علیهم السلام و فضائل و علومشان، برای جذب مردم و هدایت آنان به راه حق و هدایت و عزت و کرامت، استفاده کنند.

او تصریح کرد: مظلومیت امام حسین علیه السلام و شعائر حسینی به تنهایی برای جلب توجه مردم به دین اصیل اسلام و مذهب حق جعفری کافی است و مُبلغ فقط باید مسئولیت پذیر باشد و گفتارش با کردارش مطابقت داشته باشد.

وی با استناد به توصیه های معصومین علیهم السلام شیعیان را به خوش رفتاری با مردم و حفظ حقوق آنان و ارائه بهترین الگو در اخلاق و وفای به عهد توصیه کرد و افزود: هر یک از شیعیان باید دعوت کننده به ارشاد و هدایت باشند، چنانکه در احادیث ائمه علیهم السلام آمده: «اى شيعيان، مايه زينت ما باشيد و مايه زشتى (بدنامى) ما نباشيد».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا