آفریقااخبارجهان

بحران مهاجران و وعده اتحادیه اروپا به تونس برای ارائه کمک مالی

رئیس جمهور تونس در سایه افزایش مهاجرت‌های غیرقانونی، با سه مسؤول اروپایی از جمله رئیس فراکسیون اروپا و نخست وزیران هلند و ایتالیا دیدار و گفتگو کرد و در این دیدارها رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تقویت همکاری‌ها با تونس در قالب یک برنامه کمک مالی بلندمدت را پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری تونس آفریقا، قیس سعید، رئیس جمهور تونس با اورزولا فون‌ در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و مارک روته، نخست وزیر هلند دیدار کرد، همچنین او در نشستی با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

فون‌ در لاین در این دیدار تقویت همکاری‌ها با تونس در قالب طرحی شامل یک کمک مالی بلندمدت به ارزش ۹۰۰ میلیون یورو و نیز یک کمک ۱۵۰ میلیون یورویی را که فورا به بودجه تونس تزریق می‌شوند، به قیس سعید پیشنهاد کرد. همچنین رئیس کمیسیون اروپا طرحی پنج بندی را به قیس سعید پیشنهاد کرد که شامل حمایت از مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی است.
طبق اظهارات فون‌ در لاین، یکی از پیشنهادهای اتحادیه اروپا، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی است که اتحادیه در سال جاری میلادی مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو را جهت نظارت بر مرزهای تونس و یافتن مهاجران و نجات آنها به تونس پرداخت خواهد کرد.

در پایان گفتنی است، ایتالیا تلاش می‌کند اتحادیه اروپا و حامیان مالی بین‌المللی را به حمایت اقتصادی از تونس ترغیب کند به ویژه که موج مهاجرت غیرقانونی از تونس به اروپا رشد بسیاری داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا