اخبارافغانستانپاکستانجهان

نگرانی‌ها از ادامه بازداشت مهاجران افغانستانی در پاکستان

کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان با ابراز نگرانی از بازداشت و اخراج اجباری صدها پناهجوی افغانستانی از پاکستان که به‌دلیل ترس از طالبان به این کشور پناه برده‌ اند، می‌گوید که آنان قربانیان اصلی جنگ‌، بحران سیاسی و معضلات اجتماعی در افغانستان هستند.

این کمیسیون روز یک‌شنبه، ۲۱ خرداد، در اعلامیه‌ای گفته است که پلیس پاکستان در این اواخر، به بازداشت‌ و اخراج گسترده پناهجویان و مهاجران افغانستانی در این کشور پرداخته‌ است. کمیسیون‌ مستقل‌ حقوق‌ بشر، از حکومت پاکستان خواسته است که از اخراج پناهجویان افغانستان اجتناب کند. این کمیسیون همچنان خواهان گفت‌‌وگوی فوری و جدی کمیساریای عالی سازمان‌ ملل‌ متحد در امور پناهند‌گان با دولت پاکستان در خصوص جلوگیری از آزار و اذیت مهاجران و اخراج اجباری آنان شده است.

این نگرانی‌ها در حالی است که در چند روز اخیر دولت پاکستان اقدام به بازداشت گسترده و اخراج اجباری پناهجویانی کرده است که زندگی‌شان در افغانستان زیر کنترل طالبان با خطر مواجه استند. طبق آخرین آمارها، پلیس پاکستان دستکم ۲۵۰ پناهجوی افغانستانی از جمله کودکان و زنان در اسلام ‌آباد را طی چند روز اخیر بازداشت و زندانی کرده است. گفته شده برخی از این مهاجران بازداشت شده، اسناد معتبر اقامتی پاکستان و کارت مربوط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را نیز داشته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا