اخبارپاکستانجهان

بارندگی های شدید در پاکستان 28 قربانی گرفت

سازمان امداد و نجات پاکستان گفته که در پی ریزش باران‌های شدید در این کشور، دستکم 28 تن جان ‌باخته و ۱۴۵ تن دیگر زخمی شده ‌اند. روزنامه دان روز شنبه، 20 خرداد، به نقل از سازمان امداد و نجات پاکستان گزارش داده که در پی بارش باران سیل آسا در مناطق بنو، کَرَک و لکی مَروَت در ایالت خیبرپختون‌خوا 25 تن کشته و 140 نفر دیگر زخمی شده اند. در ایالت پنجاب نیز گفته شده که 3 تن بر اثر فروریختن سقف خانه جان باخته اند.

نزدیک به صد منزل مسکونی تخریب شده و فروریختن سقف و دیوارها عامل بیشتر تلفات این حادثه طبیعی عنوان شده است. منابع گفته اند در میان قربانیان این حادثه طبیعی، از جمله زنان و کودکان نیز هستند.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان گفته مردم آسیب دیده ناشی از این حادثه طبیعی را تنها نخواهند گذاشت. وی به مقامات مسئول و محلی دستور داده تا کمک های فوری برای آسیب دیدگان فراهم نمایند.

اداره هواشناسی پاکستان پیش‌بینی کرده که در ۲۴ ساعت آینده خیبرپختون‌خوا شاهد باران‌های بیشتری خواهد بود. این درحالی است که پاکستان هنوز از خسارات و پیامدهای بارندگی شدید و سرازیر شدن سیل سال گذشته رنج می‌برد. براساس آخرین آمار ها، در سیلاب‌های سال گذشته، بیش از هزار تن جان باخته و حدود 10 میلیارد دلار خسارت مالی به پاکستان وارد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا