اخبارپاکستانجهان

نگرانی‌ها از افزایش خشونت علیه شیعیان در پاکستان

شماری از علما و خانواده های شیعیان مفقودالاثر در پاکستان، با برپایی تجمع اعتراضی در شهر کراچی این کشور، از افزایش خشونت علیه جامعه شیعیان در پاکستان ابراز نگرانی کردند. معترضین هشدار دادند که جوانان مفقود شده شیعه باید سریعا بازیابی شوند در غیر آن، جامعه شیعیان پاکستان خاموش نخواهند ماند.

خانواده های شیعیان مفقود شده در عین حال، نهادهای دولتی و فدرال پاکستان را متهم به بی توجهی در قبال رویدادهای مربوط به شیعیان کرده افزودند که جوانان بی گناه شیعه سال‌هاست مفقود شده و اکنون دوباره این روند افزایش پیدا کرده است.

معترضین با توجه به وعده های قبلی رهبران سیاسی و ارتش پاکستان که قول پیگیری و بازیابی جوانان مفقود شده شیعیان را داده بودند، تاکید کردند که در صورت ادامه بی توجهی و بی حرمتی در قبال شیعیان، دامنه اعتراضات شان را به سراسر پاکستان گسترش خواهند داد.

پیش از این نیز در چندین شهر شیعه نشین پاکستان در اعتراض به ربودن و ناپدید شدن جوانان شیعه، گردهمایی و تحصن راه اندازی شده بود.  براساس گزارش‌ها طی دو ماه گذشته، بیش از ۱۰ جوان شیعه تنها در کراچی به زور ناپدید شده اند که تعدادی از آن‌ها به اتهام دست داشتن در پرونده‌های ساختگی و دروغین دستگیر شده ‌اند، و برخی از آن‌ها با قرار وثیقه آزاد شده ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا