اخبارجهان

امریکا به مسلمانان اویغور چین اولویت پناهندگی می‌دهد

قانونگذاران ایالات متحده لایحه ای دو حزبی را در کنگره ارائه کرده اند که به اویغورهایی که از آزار و اذیت در چین می گریزند، وضعیت پناهندگی اولویت اعطا می کند. اویغورها و سایر گروه های قومی تحت آزار و اذیت دولت چین را به عنوان اولویت 2 یا P-2 تعیین می کند و توانایی آنها را برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده تسریع می کند.

یک نماینده حزب دموکرات امریکا گفته جنایات وحشتناکی که اویغورها و سایر اقلیت های قومی به دست دولت چین با آن روبه رو هستند، یک وضعیت اضطراری جهانی حقوق بشر است و ایالات متحده نمی تواند به کسانی که از این آزار و شکنجه فرار می کنند، پشت کند.

نام P-2 برای اویغورهایی است که به دلیل ابراز عقاید سیاسی و اعتقادات مذهبی یا شرکت در فعالیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی توسط چین تحت ستم قرار می گیرند. کسانی که این نام را دریافت می کنند، کمک های بشردوستانه ویژه ای دریافت خواهند کرد و در مورد اسکان مجدد و روند پناهندگی ایالات متحده کمک دریافت خواهند کرد.

این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که گروه‌های مدافع حقوق اویغور از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند تا علیه چین به دلیل ارتکاب نقض شدید حقوق علیه گروه عمدتا مسلمان در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ، اقدام مشخصی انجام دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا