اخبارافغانستانجهان

گسترش مسمومیت دختران از شمال به غرب افغانستان

به دنبال مسمومیت نزدیک به هشتاد دانش آموز دختر در استان سرپل افغانستان، گروه طالبان فعالیت تمامی سازمان‌های داخلی و خارجی که در بخش آموزش فعالیت داشتند را در این استان متوقف کرده است. منابع محلی گفته اند که این اقدام از سوی استاندار طالبان برای سرپل اعلام شده است.

همزمان با این؛ برخی منابع در استان فراه، هم مرز با کشور ایران نیز از مسمومیت دانش آموزان یک مدرسه دینی در این استان خبر می‌دهند.

به گفته ی منابع، این دانش‌آموزان دختر که تعدادشان حدود ۴۰ نفر می باشد، پس از نوشیدن آب دچار مسمومیت شده‌ اند.

منابع همچنان می‌افزایند که شماری از این دختران دانش‌آموز، حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته به ‌دلیل وخامت وضعیت سلامتشان به بیمارستان استانی فراه منتقل شده ‌اند.

یک منبع مردمی نیز می‌گوید که آب‌های که این دانش‌آموزان استفاده کرده‌اند توسط موادی آلوده شده بود. تاکنون مشخص نیست که این آب‌ها توسط چی کسی یا گروهی آلوده شده است.

با گسترش زنجیره مسمومیت دانش آموزان دختر از شمال افغانستان به استان‌های هم مرز با ایران، نگرانی ها از آغاز دوباره مسمومیت دانش آموزان دختر در استان‌های ایران افزایش یافته است.

آذر ماه سال گذشته شمسی بود که مسمومیت زنجیره ای در مدارس دخترانه ایران از شهر قم آغاز شد و به دیگر شهرهای این کشور سرایت کرد. پس از آن در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر دست داشتن «مخالفان آموزش دختران» در مسمومیت‌های زنجیره‌ای مدارس ایران مطرح شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا