اخبارجهانجهان اسلام

ناکامی طرح تروریستی علیه شیعیان در اردن

روزنامه الرأی اردن در گزارشی گفته دستگاه اطلاعات این کشور یک طرح تروریستی عناصر وابسته به داعش علیه شیعیان را خنثی کرده است.

طبق این گزارش، این اقدام تروریستی قرار بود در چارچوب حمایت از تفکرات داعش و علیه شیعیانی انجام شود که برای زیارت به زیارتگاه مربوط به جعفر طیار، از صحابه پیامبر اسلام در شهر کرک مراجعه می‌کنند.

الرأی نوشته، فردی که قصد انجام این عملیات تروریستی را داشت از افراد حامی داعش و افکار آن بود و اقدام به ترویج و تبلیغ برای داعش در میان دوستان و محل زندگی خود می‌کرد.

طبق این گزارش، این فرد در سال ۲۰۲۱ تصمیم نهایی خود را برای انجام اقدامات تروریستی در کشور اردن اتخاذ کرد و هدف وی نیز بر هم زدن امنیت جامعه اردن و ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان بود.

این روزنامه همچنین گزارش داده که این جوان بیست ساله برای انجام این اقدام تروریستی علیه جامعه شیعیان یک سِلاح خودکار را انتخاب و ورودی‌ها و خروجی‌های این زیارتگاه را کاملا زیر نظر گرفته و زمان دقیق حضور شیعیان در این محل را نیز مشخص کرده بود.

الرأی همچنین نوشته که اطلاعات اردن در پایان ماه اوت سال ۲۰۲۱، این جوان بیست ساله را پس از افشای پرونده وی و دریافت اطلاعاتی علیه وی مبنی بر اینکه قصد انجام یک اقدام تروریستی را داشته است، دستگیر کرد و در نتیجه مانع از اجرای عملیات برنامه ریزی شده علیه شیعیان شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا