اخبارجهان

تداوم خشونت و تهدید علیه مسلمانان در هند

در ادامه خشونت و اِعمال تبعیض علیه جامعه مسلمانان در هند، اخیراً پوسترهای تهدیدآمیز بر روی مغازه های متعلق به مسلمانان در شهر اوتاراکند ظاهر می شود و از آنها می خواهند که آنجا را ترک کنند. در این پوسترها از تاجران مسلمان خواسته شده تا پورولا را تا 15 ژوئن ترک کنند.

تاجران مسلمان گفتند که از باز کردن مغازه های خود می ترسند و حتی برخی از آنها شهر را ترک کرده اند. در بازار اصلی پورولا 700 مغازه وجود دارد که حدود 40 مغازه متعلق به مسلمانان است. با توجه جدی به وضعیت، پلیس روز دوشنبه جلساتی را با نمایندگان مردم برگزار کرده و از آنها خواسته تا صلح و نظم را حفظ کنند.

براساس یک خبر دیگر، مناقشه مسلمانان و هندوها بر سر حجاب دختران دانش آموز در ایالت مادیا پرادش هند بالا گرفته است. این جنجال ها به دنبال انتشار پوستری که دختران با حجاب را در مدرسه ای به تصویر می‌کشد، به وجود آمده و مدرسه گنگاجمونا با اتهام مشارکت در پیوستن دختران هندو به اسلام مواجه است.

برخی از رهبران حزب بهاراتیا جاناتا ادعا کردند که حداقل سه دختر هندو به زور به اسلام گرویده اند، در حالی که سه معلم زن مدرسه در طول تحقیقات گفتند که دانش آموزان دختر به میل خود دین خود را تغییر داده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا