آفریقااخبارجهان

بی اعتنایی جامعه جهانی به فاجعه انسانی در بورکینافاسو

در حالی که توجه و کمک‌های جهانی به اوکراین در اروپا متمرکز شده، مردم بورکینافاسو در آفریقا با فاجعه‌ای انسانی مواجه‌ اند که جامعه بین‌الملل چندان اعتنایی به آن نداشته است. گاردین به نقل از دبیرکل شورای پناهندگان نروژ، نوشته که غفلت جامعه جهانی از کمک به میلیون‌ها آواره در آفریقا «گزینه‌ای» نیست که بتوان از آن اجتناب کرد.

گزارش سالانه شورای پناهندگان نروژ از آوارگی دو میلیون نفر در بورکینافاسو خبر می‌دهد. بیشتر این آوارگان زنان و کودکان ‌اند.

تازه ‌ترین گزارش این سازمان، بورکینافاسو را در صدر فهرست کشورهایی قرار داده که جامعه بین‌الملل بحران آوارگی در آن‌ها را نادیده گرفته است. پس از آن، جمهوری دموکراتیک کنگو، کلمبیا، سودان، ونزوئلا، بروندی، کامرون، مالی، السالوادور و اتیوپی قرار می‌گیرند.

بورکینافاسو در غرب آفریقا کشوری محصور میان سرزمین‌های خشک است و از بی‌ثبات ‌ترین و فقیر‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود.  این کشور از سال ۲۰۱۵ با خشونت‌ سنی‌های تندرو دست ‌به ‌گریبان است. آن‌ها با در اختیار گرفتن کنترل نزدیک به ۴۰ درصد خاک بورکینافاسو، این کشور را به ورطه بحران و بی‌ثباتی کشانده ‌اند. بر اساس گزارش شورای پناهندگان نروژ، در پنج سال گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر در بورکینافاسو کشته شده ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا