اخبارجهانجهان اسلام

تکمیل مطالعات مقدماتی پروژه بزرگ «حمایت از ایتام عراق» توسط مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام

مؤسسه فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در شهر مقدس کربلا مطالعات خود در مورد پروژه بزرگ بشردوستانه و ملی «حمایت از ایتام عراق» که تهیه آن نزدیک به دو سال و نیم طول کشید را تکمیل کرد.

این مطالعات شامل داده ها، آمار و جدول هایی از هفت استان عراق به عنوان نمونه درصدی بود و بر اساس نتایج آن، درصدهای تعیین شده مشخص شد.

شایان ذکر است که پیش از مطالعات نیز مصاحبه ها و جلسات زیادی با حضور اساتید و کارشناسان این مطالعه و هرآنچه که مربوط به ایتام در عراق بود، برگزار شد.

این مطالعات همچنین شامل دو پیش اصلاح قانون حمایت اجتماعی و پیش نویس وضع و تصویب قانون تشکیل یک نهاد ملی مشابه مؤسسه زندانیان سیاسی و مؤسسه شهدا بود. پروژه حمایت از ایتام عراق اولین پروژه از نوع خود است که توسط یک سازمان جامعه مدنی در عراق ارائه می شود، که شامل جزئیات دقیقی از زندگی کودکان بی سرپرست باتوجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی است.

قابل ذکر است که مؤسسه فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام تلاش و اهتمام داشت که نمونه های خود را از شهرهای مختلف عراق به گونه ای انتخاب کند که هویت ملی پروژه را منعکس نماید.

این مطالعات و بررسی شامل هفت استان کربلای معلی، بغداد، موصل، میسان، الانبار، دیوانیه و صلاح الدین می شود که با همکاری سازمان های جامعه مدنی که با این مؤسسه در ارتباط هستند انجام شد.

نتایج توسط متخصصان در یک پایگاه داده مهم از واقعیت ایتام در عراق جدول بندی شده است.

این تلاش بزرگ انسانی و ملی براساس فرمایشات و رهنمودهای آیت الله العظمی شیرازی دام ظله و حمایت مستمر ایشان از این گونه پروژه های راهبردی هدفمند صورت گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا