اخباراروپاجهان

موافقت آلمان با طرح بروکسل برای تشدید قواعد پناهندگی در مرزهای خارجی اروپا

وزیر امور خارجه آلمان طرح بررسی روند پناهندگی در مرزهای خارجی اروپا را که بروکسل پیشنهاد داده بود تنها شانس واقعی برای نظم دادن به سیاست پناهندگی در اتحادیه اروپا دانست.

روزنامه ی  “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، در گزارشی نوشت؛«آنالنا بائربوک”، وزیر امور خارجه آلمان برای طرح بررسی اولیه مراحل پناهندگی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده و در عین حال برای منفی نشان ندادن این درخواست خود بر لزوم پایبندی به مسائل حقوق بشر در اجرای این طرح تاکید کرده است.

کشورهای اروپایی قواعد بسیار سختگیرانه ای را علیه پناهندگان در دستور کار قرار می دهند.

با توجه به افزایش تعداد پناهندگان، آلمان و لهستان کنترل خود را در امتداد مرز مشترک گسترش می دهند. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در سفر اخیر خود به لهستان گفت که هر دو کشور می خواهند کنترل مرزی را تقویت کنند. وی تاکید کرد: برای این منظور باید کارکنان بیشتری مستقر شوند و کنترل های مشترک در قطارها و ترافیک هوایی داخلی گسترش یابد. با این حال وی تاکید کرد که هنوز هیچ کنترل مرزی ثابتی وجود ندارد.

.وزیر کشور آلمان همچنین اخیرا بر لزوم دستیابی سریع به توافقی درباره مسئله پناهندگان در اتحادیه اروپا تاکید کرده و درباره به خطر افتادن منطقه شنگن در صورت عدم موفقیت در این زمینه هشدار داد.

.”نانسی فایزر”، وزیر کشور فدرال آلمان امیدوار است در ماه ژوئن در مورد اصلاحات پناهندگی که سال‌ها در اروپا بحث برانگیز بوده، توافقی به دست آید

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا