آفریقااخبارجهان

شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف فوری درگیری‌ها در سودان شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری  درگیری ها در سودان و آتش بس دائمی در این کشور آفریقایی شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای بر ضرورت توقف فوری خصومت‌ها، تسهیل دسترسی بشردوستانه و آتش‌بس دائمی و از سرگیری روند دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار، فراگیر و دموکراتیک در سودان تاکید کردند.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده: اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را در خصوص ادامه درگیری‌های نظامی بین نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع تکرار می کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، تمامی حملات علیه مردم غیرنظامی، کارمندان سازمان ملل متحد و فعالان بشردوستانه و نیز تجهیزات امدادی، پرسنل پزشکی و تاسیسات و غارت تجهیزات بشردوستانه را به شدت محکوم کردند.

آنها از همه طرف‌ها خواستند تا دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع مردم سودان به کمک‌های بشردوستانه را در سراسر این کشور تضمین کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر نیاز به تقویت هماهنگی بین المللی و ادامه همکاری تاکید کردند. آنها بر حمایت قاطع خود از رهبری آفریقا تاکید کردند و به نقشه راه اتحادیه آفریقا برای حل و فصل مناقشه در سودان اشاره کردند.

اعضای شورای امنیت از تلاش اتحادیه اروپا برای ایجاد یک مکانیسم حل و فصل اختلافات در سودان، سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و کشورهای عربی برای تضمین روند صلح پایدار و از سرگیری انتقال قدرت از طریق دموکراسی در این کشور استقبال کردند.

سودان از ۱۵ آوریل شاهد درگیری بین ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا