اخبارافغانستانجهان

تلفات ناشی از حوادث طبیعی، همزمان با گرسنگی در افغانستان

وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث تحت تسلط طالبان می‌گوید که از اول خرداد ماه تا کنون، ۲۴ تن در ۱۳ استان افغانستان در اثر بارندگی، سیلاب و حوادث طبیعی جان باخته‌ و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

سخنگوی این وزارت گفته است که طی دو روز اخیر تنها در استان های پکتیا، خوست و میدان‌وردک بارندگی و سیلاب جان سه تن را گرفته است.

وی گفته از اول خرداد ماه تا کنون در ۱۳ استان، ۱۲۰ خانه‌ و بیش از سه هزار جریب زمین زراعتی و باغ‌ تخریب شده است. به‌ گفته وی، در ماه اردیبهشت، نیز ۴۲ تن در اثر حوادث طبیعی در ۱۳ استان افغانستان جان باخته و ۴۵ تن دیگر زخمی شده ‌اند.

افغانستان در حالی با سرازیر شدن سیلاب‌ها، خشکسالی پیاپی و وقوع حوادث طبیعی دیگر روبرو است که اوضاع نابسامان سیاسی، دستورهای سختگیرانه طالبان برای زنان و نیز سوء استفاده طالبان از کمک‌های بشردوستانه سبب تشدید بحران شده است.

به گزارش آژانس‌های سازمان ملل متحد، ۹۷ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نزدیک به ۲۸ میلیون نفر برای ادامه زندگی ‌شان به کمک‌های بشردوستانه احتیاج دارند.

براساس گزارش تازه سازمان خواربار و کشاورزی و برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، افغانستان در میان کشورهایی است که بیشترین میزان نگرانی از تشدید خطر گرسنگی در مورد آن‌ها وجود دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا