اخبارایرانجهان

بحران آب در ایران؛ ۹ استان آب سالم ندارد

بحران آب در استان سیستان‌ و بلوچستان ایران شدت یافته و پیامد این بحران، گسترش «بیماری‌هایی مانند تب دنگ، مالاریا، اسهال و کم خونی» در این استان است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران، در تازه ‌ترین هشدار درباره بحران کمبود آب در شهرهای مختلف ایران، گفته که در حال حاضر ۲۴ استان این کشور، از جمله سه استان شمالی، با کمبود جدی آب مواجه هستند.

در همین حال، وبسایت خبری رکنا روز یکشنبه، ۷ خرداد، از بحران کمبود آب بهداشتی در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، زنجان، کرمان، فارس، هرمزگان، قزوین و البرز خبر داد و افزود این استان‌ها بیش از دیگر مناطق کشور و به دلیل کمبود بارندگی، تبخیر بالا و مصرف افزایشی، با بحران آب سالم و بهداشتی مواجه ‌اند.

بنا به این گزارش، در استان فارس نیز به دلیل بحران آب، موارد ابتلا به «سرطان پوست، خشکی پوست، سفت شدن دهان و لثه، دچار شدن به سنگ ‌کلیه و مشکلات کلیوی و بیماری‌های دستگاه گوارش» افزایش یافته است.

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های به‌شدت درگیر بحران آب و پیامدهای ضد بهداشتی آن است و با کمبود امکانات درمانی و بهداشتی، از جمله با کمبود جدی پزشک عمومی و پایین بودن سرانه پزشک متخصص در قیاس با جمعیت، مواجه است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا