اخبارافغانستانایرانجهان

پایان درگیری خونین میان طالبان و مرزبانان ایرانی

درگیری میان جنگجویان گروه طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز دو کشور، با کشته شدن حداقل چهار تن و زخمی شدن بیش از ده تن دیگر خاتمه یافت.

برخی از رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که در این درگیری دو نیروی مرزی این کشور بر اثر تیراندازی گروه طالبان جان باخته اند. گفته می‌شود دو جنگجوی طالبان نیز در این نبرد کشته شده اند. علت وقوع این درگیری که روز گذشته شش ساعت به طول انجامید، هنوز مشخص نشده اما مقامات ایرانی از آغاز گفت وگو برای روشن شدن موضوع خبر داده اند.

تصاویری که در شبکه های اجتماعی نشر شد، نشان می‌داد دو طرف از سِلاح های سبک و سنگین علیه همدیگر استفاده کردند. گفته شده این درگیری خسارات هنگفت مالی نیز برای دو طرف به بار آورده است.

این درگیری مسلحانه در حالی رخ می‌دهد که از چندی به این سو، تنش‌های لفظی میان مقامات ایران و سران گروه طالبان برسر حقابه ایران از رود هیرمند، بالا گرفته است. دو طرف با اظهارات هشدار آمیز، علیه همدیگر رجز خوانی سیاسی کردند.

با این حال؛ برخی آگاهان می‌گویند از آنجائیکه حکومت ایران با مشکلات داخلی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و گروه طالبان نیز با بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی روبه رو است، دو طرف با ایجاد تنش‌های مرزی به دنبال انحراف افکار عمومی و استفاده سیاسی هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا