اخبارافغانستانجهان

افغانستان در آستانه دور جدیدی از فعالیت‌های تروریستی

روزنامه واشنگتن‌ پست بر اساس اطلاعات فاش ‌شده نهادهای امنیتی در چند ماه گذشته نوشته که افغانستان دوباره در آستانه تبدیل به میدان اصلی فعالیت‌ها و رقابت‌های تروریستی است. این روزنامه نوشته که افشای یک تحلیل و ارزیابی طبقه ‌بندی ‌شده پنتاگون، افغانستان را به عنوان یک منبع نگرانی امنیتی فزاینده به نمایش گذاشته و این کشور را تهدیدی تروریستی برای اروپا، آسیا و ایالات متحده عنوان کرده است.

روزنامه واشنگتن‌ پست؛ بر اساس تجربه و تحلیل یک سری اسناد طبقه ‌بندی شده توسط پنتاگون؛ در حالی که از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هنوز دو سال نگذشته، این کشور به یک مرکز هماهنگی مهم برای گروه تروریستی داعش، که در پی برنامه ‌ریزی توطئه‌ها و حملاتی علیه اهداف ایالات متحده و دنیای غرب در سراسر اروپا و آسیاست، تبدیل شده است و این امر نگرانی‌های امنیتی فزآینده‌ای را در آمریکا به وجود آورده است.

یافته‌های اطلاعاتی آمریکا بر اساس نشت اطلاعاتی از یکی از پلتفرم‌های پیام ‌رسانی که به دست واشنگتن ‌پست رسیده، نشان از این دارد که در چند ماه گذشته تلاش‌هایی برای هدف قرار دادن سفارتخانه‌ها، کلیساها، مراکز تجاری و البته مسابقات تابستان گذشته جام جهانی فوتبال در جریان بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا