اخبارجهانجهان اسلام

بازخوانی شاخص جهانی تروریسم در ۲۰۲۳

باوجود اینکه تعداد حملات تروریستی در مناطق مختلف جهان در سال ۲۰۲۲ نسبت به یک دهه گذشته کاهش قابل توجهی داشت اما این به معنای پایان تهدید تروریسم در دنیا نیست.

اطلاعات نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی اخیرا تحرکات خود را در مناطق آفریقایی به شکل قابل توجهی شدت بخشیده‌اند و اخبار زیادی درباره جنایت‌های تروریستی در کشورهای این قاره منتشر می‌شود.

اما این بدان معنا نیست که گروه‌های تکفیری و تروریستی به طور کامل در آفریقا ساکن شده‌اند و می‌توان سایر مناطق جهان را از این حیث امن دانست.

طبق آخرین آمار، قاره آسیا، اقیانوسیه، اروپا و آمریکای شمالی نسبت به سال 2021 شاهد افزایش تعداد قربانیان عملیات‌های تروریستی بودند.

در قاره آفریقا که یکی از مقرهای اصلی گروه‌های تروریستی محسوب می‌شود، منطقه ساحل بیشترین آسیب را در سطح جهانی از تروریسم دریافت کرد.

هرچند که در شاخص کلی جهانی، تعداد مرگ و میر ناشی از حملات تروریستی در سال 2022 نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافت اما پدیده تروریسم همچنان یک تهدید و خطر بزرگ جهانی تلقی می‌شود.

در پایان گفتنی است، از بین 3955 حمله تروریستی که در سال 2022 در جهان انجام شد دو سوم آن مربوط به سنی های تند روی داعش بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا