اخبارایرانجهان

سالانه 18 هزار تن در تصادفات رانندگی ایران کشته می شوند

سید کمال هادیان‌فر فرمانده پلیس راهور ایران در قم گفت : تقریبا همه ۸۵ میلیون جمعیت ایران یا عابر پیاده، یا سرنشین و یا راننده وسیله نقلیه هستند و سالانه بالغ بر ۱۸ هزار تَن جان خود را از دست می‌دهند و جمعیت فعال کشور که بین ۱۵ تا ۳۵ سال قرار دارند نیز از بیشترین جانباختگان این حوادث به شمار می‌آیند.

این مسئول راهنمایی و رانندگی ایران با بیان اینکه تصادف‌ها خسارت‌های مالی و معنوی زیادی برای ایران دارند گفت: عامل انسانی فارغ از وسیله نقلیه و راهی که خودروها در آن آمد و شد می‌کنند، نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند.

وی همچنین گفت: عامل انسانی جدی‌ترین موجب این سوانح است که باید توجه کنیم. وی یادآور شد: کشورهای توسعه یافته، بهترین گامی که در راستای کاهش حوادث رانندگی برداشته‌اند، توجه به نقش عامل انسانی به عنوان یک نقش انکارناپذیر است.

آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی از مدارس ابتدایی تا دبیرستان، وضع قوانین و مقررات تشویقی و تنبیهی و نظارت مستمر و جدی و فراگیر پلیس، بهینه سازی مراحل تئوی و عملی اخذ گواهینامه رانندگی ، نصب تجهیزات ثبت تخلفات خودکار در تمامی بزرگراهها و خیابانهای اصلی، وضع جریمه ها به نحوی که بازدارنده باشند، تولید و عرضه خودروهای استاندارد و ساخت و ترمیم جاده های ایمن، مجموعه اقداماتی است که در کشورهای توسعه یافته برای کاهش تصادفات رانندگی انجام می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا