اخبارجهانجهان اسلام

تاکید اداره عتبات و مزارهای مقدسه عراق بر تلاش برای رونق گردشگری دینی

مسئولان اداره عتبات و مزارهای مقدسه در کشور عراق، بر تلاش برای رونق گردشگری دینی از طریق افزایش خدمات و تسهیل راه های رفت و آمد به شهرهای زیارتی این کشور تاکید کردند.

اداره عتبات و مزارهای مقدسه عراق با صدور بیانیه ای رسمی که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، ضمن اعلام این خبر افزود: ما تلاش می کنیم با افزایش خدمات و ایجاد مسیرهای آسان و مناسب برای رفت و آمد زائران در داخل عراق و زائرانی که از خارج عراق می آیند، بر تعداد زائران بیافزاییم و موجب رونق گرفتن هر چه بیشتر گردشگری دینی در عراق شویم.

این بیانیه افزود: از جمله اقدام های صورت گرفته برای دستیابی به این هدف، آماده کردن برنامه های زیارتی به اماکن زیارتی مختلف در عراق است. یکی از برنامه های اخیری که در این چارچوب صورت گرفت، اعزام کاروان های زیارتی از سراسر عراق به حرم سلمان محمدی (سلمان فارسی) رضوان الله تعالی علیه بود.

این زائران ضمن زیارت این مکان مقدس، از مناطق تاریخی و باستانی حرم سلمان فارسی و اطراف آن بازدید کردند. در داخل حرم هم برخی برنامه ها برای زائران تدارک دیده شده بود.

بیانیه اداره عتبات و مزارهای مقدسه عراق در ادامه افزود: این برنامه اولین در نوع خود نبوده و آخرین هم نخواهد بود زیرا چنین برنامه هایی به رونق هر چه بیشتر گردشگری دینی و در نتیجه رونق اقتصادی کمک می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا