اخبارافغانستانجهان

تداوم خشکسالی در افغانستان فقر و گرسنگی را تشدید کرده است

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در گزارش تازه ‌ای اعلام کردند که تداوم خشکسالی در افغانستان فقر و گرسنگی در این کشور را تشدید کرده است و در سال ۲۰۲۳، حدود دوسوم جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

بر اساس این گزارش، بودجه ۴.۶ میلیارد دلاری که سازمان ملل متحد برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان درخواست کرده، هنوز تامین نشده است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز اوایل ماه جاری میلادی، در نشست دوحه گفته بود که این سازمان به مبلغ موردنیاز برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان دست نیافته است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند که از این میان، شش میلیون نفر در معرض قحطی و گرسنگی شدیدند.

منع کار زنان در نهادهای سازمان ملل متحد در افغانستان ضمن اینکه به روند کمک ‌رسانی به ‌شدت آسیب زد، به تضعیف اقتصاد خانواده‌ها نیز منجر شد.

هرچند اقتصاد افغانستان در سال‌های آخر حاکمیت دولت جمهوری به دلایل مختلف از جمله گسترش فساد اداری و فرار سرمایه تضعیف شده بود، با فروپاشی جمهوریت و روی کار آمدن دوباره طالبان، هزاران فرصت شغلی هم از دست رفتند و خشکسالی مداوم نیز به اقتصاد خانواده‌ها آسیب زد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا