اخبارافغانستانجهان

افزایش حملات گروه ترویستی داعش علیه شیعیان در افغانستان

گزارش تازه یک مرکز مستقل جمع آوری اطلاعات در بریتانیا، از نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان، نشان می‌دهد که پس از تسلط دوباره گروه طالبان در افغانستان، حملات داعش علیه شیعیان به ویژه در شمال این کشور افزایش یافته است.

مرکز جمع‌‌آوری اطلاعات، مستقر در بریتانیا، که یافته هایش را در قالب نقشه تعاملی نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان و تحت عنوان «شاهدان افغان» منتشر کرده، تاکید کرده که نقض حقوق بشر به ویژه علیه گروه های قومی و مذهبی در افغانستان به مرتب بیشتر از چیزی است که در گزارش ذکر شده است.

در نقشه شاهدان افغان، بیش از ۴۵۰ ویدیو از حملات به غیرنظامیان از جمله حملات علیه هزاره‌ها و شیعیان وجود دارد.

دستکم 100 مورد این ویدیوها حملات داعش که اغلب در مناطق هزاره‌ها و شیعیان، خبرنگاران، حمله به اماکن عمومی و حتی مراکز آموزشی صورت گرفته است، را نشان می‌دهد.

این نقشه نشان می‌دهد که حملات گروه تروریستی داعش پس از تسلط گروه طالبان در افغانستان به ویژه در استان بلخ در شمال این کشور افزایش یافته است.

پیش از این، سازمان ملل و نهادهای ناظر دیگر نیز با نگرانی از نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان از سوی طالبان و سایر گروه های تروریستی گفته بودند که شکنجه، تعقیب و قتل نظامیان حکومت پیشین، گروه‌های قومی و مذهبی به ویژه شیعیان، از مواردی اند که روز مره و به طور گسترده در افغانستان رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا