آفریقااخبارجهان

نگاهی به خطرات پیش روی آزادی‌های دینی در مراکش

بررسی های انجام شده نشان می دهد وضعیت آزادی های دینی و عقیدتی در کشور مراکش روز به روز وخیم تر می شود.

در همین راستا وزارت خارجه ایالات متحده ی امریکا، با انتشار گزارشی نسبت به این موضوع هشدار داده و خواستار تعامل بهتر حکومت مراکش با موضوع آزادی بیان و عقیده شد.

وزارت خارجه ایالت متحده امریکا در گزارش سالانه خود که در پایان سال۲۰۲۲ میلادی درباره ی، آزادی های دینی در کشورهای مختلف جهان منتشر کرد به موضوع سرکوب شیعیان در کشور مراکش اشاره کرد.

در بخشی از این گزارش که به دست خبرگزاری اخبار شیعه رسیده آمده؛ شیعیان در کشور مغرب با موانعی از سوی سازمان ها ‌نهادهای دولتی و حکومتی مواجهه می شوند و در اجرای مراسم ‌‌مجالس دینی و مذهبی خود، با مشکلات و موانعی مواجهه می شوند.

 از همین رو از سر ناچاری به پنهانکاری ‌مخفی کردن مجالس خود، روی آورده اند.

این گزارش می افزاید برخی شیعیان اهل بیت علیه السلام در مغرب که از سوی دستگاه قضایی این کشور به اتهام، برگزاری شعائر دینی محکوم شده اند، محاکمه می شوند.

این گزارش می افزاید در حال حاضر، یک درصد از جمعیت مسلمان این کشور را شيعيان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تشکیل می دهند.

وزارت خارجه امریکا در گزارش خود فاش کرده که وزارت اوقاف و شئون اسلامی مراکش بر همه ی محتوایی که توسط ائمه ى جمعه مراکش، در خطبه های نماز جمعه قرائت میگردد، نظارت کامل داشته و در آن دست می برد که این خود نیز جزو اقدام‌های مخالف آزادی بیان و آزادی دینی به شمار می رود.

طبق آمار بدست آمده توسط خبرنگار اخبار شيعه، شیعیان مراکش هر ساله به طور مخفیانه مراسم عزاداری روز عاشورا را برگزار می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا