اخبارجهان

بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت به مناسبت روز جهانی زندگی مسالمت آمیز

سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” از مراکز مرتبط با بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، به مناسبت روز جهانی زندگی مسالمت آمیز بیانیه ای صادر کرد و در آن بر ضرورت بازگشت به منطق گفتگو و روی آوردن به منفعت عمومی، تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، آمده: باید به ضرر و آسیب هایی که بشریت از جنگ و درگیری ها در کره خاکی متحمل شده، توجه کرد‌.

این بیانیه افزود: باید با تکیه بر رسالت های آسمانی، قوانین بین المللی و فطرت پاک انسانی، به اختلاف، درگیری، نزاع و جنگ های میان ملت ها پایان داد.

سازمان جهانی نفی خشونت در این بیانیه همچنین به موضوع دست داشتن کشورهای بزرگ و ابر قدرت ها در وقوع جنگ های مختلف در جهان اشاره کرد و این موضوع را خطرناک دانست.

بیانیه “مسلمان آزاده” افزود: اکنون ابر قدرت ها به گونه ای در جنگ ها درگیر شده اند که این وضعیت از جنگ جهانی دوم تاکنون بی سابقه بوده و بقای بشریت در سراسر جهان در معرض تهدید قرار گرفته است.

در این بیانیه همچنین آمده: جنگ روسیه و اکراین، شکاف بین ملت ها را بیش از پیش کرده و جامعه بین الملل را تهدید می کند. همه اطراف درگیر در این موضوع، با خودخواهی تصمیم و رفتار می کنند و فقط به فکر خود هستند و به فکر مصلحت عمومی نیستند و به پیامدهای این موضوع فکر نمی کنند.

این بیانیه ادامه داد: سازمان جهانی نفی خشونت، همگان به ویژه ابر قدرت ها را به پایان هر چه سریع تر جنگ دعوت می کند و خواستار بازگشت به گفتگو برای حل مسائل اختلافی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا