اخبارجهانجهان اسلام

انتقاد گسترده از چهره سرشناس الازهر بخاطر تبرک و بوسیدن کفش وی توسط مریدان

انتشار کیلیپی از شیخ “اسامه الازهری” از چهره های سرشناس دانشگاه الازهر مصر و مشاور امور دینی رئیس جمهور مصر، موجی از انتقادات را متوجه او کرد.

او در این کیلیپ، بر روی صندلی شبیه به تخت پادشاهان نشسته و تعداد زیادی از هوادارانش در اطراف وی قرار گرفته و در حال بوسیدن پا و پایه صندلی و متبرک کردن خود هستند.

این تصاویر به حضور این چهره الازهر، در مسجد “بیت الرحمن” در شهر “باندا آچيه” در اندونزی مربوط می شود. او در حال سخنرانی برای حاضرین است و همزمان آنها به او متبرک می شوند.

در پی انتشار این کیلیپ، موجی از انتقادات در فضای مجازی متوجه او شده است.

کاربری اندونزیایی به نام “اسلام عباس” می نویسد: مردم اندونزی به طور کل علما را دوست دارند اما تصاویر این کیلیپ نشان می دهد که این فرد خودخواه است و عشق شهرت دارد. هر چند مریدان او را می بوسیدند و به او متبرک می شدند اما بهتر بود او ممانعت می کرد ولی به هیچ وجه مخالفتی از سوی وی مشاهده نشد.

کاربر دیگری به نام “محمد عزت” هم نوشت: شیخ اسامه الازهری عالمی با سواد و توانا است اما من منتقد شدید تصاویری هستم که از او پخش شده زیرا وی او از احساسات مردم ساده سوء استفاده کرده و گذاشته پای او را ببوسند.

لازم به ذکر است، این چهره سرشناس مصری که استاد دانشکده اصول دانشگاه الازهر مصر است، برای شرکت در یک سمیناری بین المللی تحت عنوان “استراتژی آموزش تفسیر قرآن کریم در عصر حاضر” به اندونزی دعوت شده بود، کیلیپ لحظه استقبال از خودش توسط برخی جوانان اندونزیایی را در صفحه شخصی اش به اشتراک گذاشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا