اخبارافغانستانجهان

ادامه فعاليت رسمى مدرسه مصباح الحسين عليه السلام در شهر هرات در افغانستان

مدرسه مصباح الحسين وابسته به موسسه فرهنگى نيكوكارى مصباح الحسين عليه السلام، به عنوان اولين مدرسه در وُلسوالىِ پشتون زرغون افغانستان، به فعاليت آموزشى خود برای كودكان ۱۲ روستا با جمعيتي بالغ بر ۱۴هزار نفر ادامه مى دهد.

مدرسه مصباح الحسين عليه السلام در فاصله ى ۵۵ کیلومتری استان هرات واقع در غرب افغانستان و در نزدیکی مرز ایران قرار دارد كه خدمات آموزشى خود را به بيش از ۳۵۰ يتيم تحت کفالت موسسه مصباح الحسین علیه السلام ارائه مى دهد.

لازم به ذكر است به زودى ساختمان این مدرسه با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با كمک نيكوكاران مدرسه ساز، جهت آموزش بالغ بر ۱۳۰۰ دانش آموز دختر وپسر در دو شيفت صبح وعصر، ساخته خواهد شد.

شایان ذکر است موسسه مصباح الحسین علیه السلام با هدف عمل به توصیه ها و رهنمودهای آیت الله العظمی شیرازی، همواره در راستای خدمت به ایتام در کشورهای عراق و افغانستان کوشیده، و اخیرا با خدمت جدید تاسیس مدرسه، سعی بر ارتقای علمی دانش آموزان افغانستان دارد.

لازم به ذكر است مؤسسه مصباح الحسين عليه السلام در سالهاى اخير، با احداث چاه آبى به عمق ١٢٠ متر ودو مخزن آب با حجم ۶۰ هزار ليتر اقدام به تامين آب شُربِ اهالى اين منطقه نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا