اخبارافغانستانجهانیمن

مردم افغانستان، یمن و پنج کشور دیگر با خطر مرگ ناشی از گرسنگی مواجه‌ اند

سازمان ملل متحد با نشر گزارش تازه در چهارچوب «گزارش جهانی درباره بحران‌های غذایی» گفته است که بیش از ۲۵۰ میلیون تن در ۵۸ کشور جهان سال گذشته میلادی به‌ دلیل درگیری‌ها، تغییرات آب‌وهوایی، تاثیرات همه ‌گیری ویروس کرونا و جنگ اوکراین، با ناامنی غذایی حاد مواجه شدند و نیاز به کمک فوری داشتند.

این گزارش، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، نیجریه ، افغانستان، یمن، میانمار، سوریه، سودان، اوکراین و پاکستان را ۱۰ کشور گرسنه جهان معرفی می‌کند و می‌افزاید که در ۳۲ کشوری که معلومات در دسترس آن‌ها بوده، حدود ۳۵ میلیون کودک زیر پنج سال در سال گذشته میلادی از «سوء تغذیه حاد» رنج می‌بردند.

برپایه این گزارش که با همکاری سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه تهیه شده، مردم در هفت کشور از جمله سومالی، افغانستان، یمن، بورکینافاسو، هاییتی، نیجریه و سودان جنوبی با گرسنگی و مرگ مواجه ‌اند.

آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با اشاره به اینکه ۲۵۸ میلیون نفر نیاز فوری به غذا دارند، یادآوری کرد این رقم برای چهارمین سال پیاپی در حال افزایش است. به‌گفته دبیرکل سازمان ملل متحد این واقعیت، حاکی از «ناکامی بشریت» در رسیدن به هدف جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به گرسنگی در جهان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا