اخبارافغانستانجهان

اعمال محدودیت‌ بر رسانه‌ها در افغانستان به بالاترین حد رسیده است

همزمان با فرارسیدن روز جهانی آزادی رسانه‌ها، نهادهای پشتیبان رسانه‌های آزاد افغانستان از ادامه وضعیت فعلی رسانه‌های این کشور شدیداً ابراز نگرانی کرده‌ اند.
مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر گزارش سالانه اش، گفته که اِعمال محدودیت‌ بر رسانه‌ها در افغانستان به بالاترین حد رسیده است.
براساس گزارش این نهاد حامی خبرنگاران، در یک سال گذشته ۲۱۳ مورد خشونت، تهدید و بازداشت خبرنگاران در افغانستان صورت گرفته است که نسبت ‌به سال قبل آن، افزایش 64 درصدی را نشان می‌دهد.
بنابر اعلام مرکز خبرنگاران افغانستان، از اوت سال ۲۰۲۱ تاکنون، حدود نیمی از رسانه‌های مستقل افغانستان از فعالیت بازمانده‌ اند؛ هزاران خبرنگار از کار بیکار شده ‌اند؛ بیش از ۹۰درصد خبرنگاران زن کار خود را از دست داده ‌اند؛ اکثر نهادهای حمایت از خبرنگاران از افغانستان خارج شده ‌اند و تعداد زیادی از خبرنگاران نیز افغانستان را ترک کرده‌ اند.
همزمان؛ نهاد پشتیبان رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) نیز روز چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت، در اعلامیه‌ای گفته که نزدیک به دو سال می‌شود که آزادی رسانه‌ها به یک چالش جدی مبدل شده است.
به گفته نی، ادامه وضعیت کنونی در افغانستان می‌تواند آزادی رسانه‌ها را شکننده ‌تر کند.
براساس تقویم جهانی، ۳ می برابر با روز جهانی آزادی رسانه‌ها است که از این روز همه ‌ساله در کشورهای مختلف جهان تجلیل می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا