آمریکااخباراروپاجهان

بعد از جنگ احتمالی جهانی سوم چه اتفاقاتی در جهان روی خواهد داد؟

در یک سال گذشته، بارها و بارها کارشناسان مسائل سیاسی جهان و برخی مقام های بین المللی کشورهای مختلف، نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داده اند.

در واقع با بروز جنگ روسیه علیه اوکراین و طولانی شدن آن که به صف بندی هر یک از کشورها به نفع یکی از طرفین درگیر، احتمال وقوع جنگ جهانی شدت بیشتری یافت.

در این میان اما تحلیل های بسیاری از سوی رسانه های مختلف جهان منتشر شد که هر کدام از زاویه خود به پیامدهای وقوع جنگ جهانی سوم پرداختند.

نشریه اینترنتی دنیای فردا با انتشار گزارشی نوشت: نظم جهانی که پس از جنگ جهانی دوم بر جهان حاکم شد، در حال فروپاشی است.

تنش‌ها بین قدرت‌های هسته‌ای یا به عبارت بهتر کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای در حال افزایش است و به نظر می‌رسد احتمال جنگ جهانی بیشتر از چند دهه گذشته باشد.

کشورهای مختلف به اختراع و تولید سلاح‌های کشتار جمعی ادامه می‌دهند، آن هم در شرایطی که دنیا شاهد جنگ‌های جهانی اول و دوم بوده- که همین سلاح‌ها در این دو جنگ در مجموع بیشتر از 60 میلیون نفر را کشته‌اند!

آیا جهان می‌تواند از جنگ جهانی سوم جان سالم به در ببرد، یا این که به نوعی در آن کابوس پساآخرالزمانی که بارها و بارها بر پرده‌های سینما دیده‌ایم، فرو خواهد رفت؟!

دنیای غرب ادعا می‌کند که برای زندگی تک تک انسان‌ها ارزش قائل است اما وقتی تاریخ بشریت را مرور می‌کنیم، آمار میلیون‌ها سرباز و غیرنظامی کشته‌شده در چرخه بی‌پایان جنگ چیز دیگری می‌گوید. آیا دنیا متوجه تعداد تلفاتی است که ملت‌ها به یکدیگر و بر خودشان وارد کرده‌اند؟

جنگ داخلی ایالات متحده باعث مرگ بیش از ۶۳۰ هزار نفر شد. جنگ جهانی اول مرگ ده میلیون نفر را موجب شد. در جنگ جهانی دوم ۵۵ میلیون نفر کشته شدند. رفتارهای غیرانسانی انسان علیه انسان، تاریخ بشر را سرشار از نسل‌کشی و خون‌ریزی کرده است. میلیون‌ها نفر در جریان جنگ جهانی دوم در کامبوج و البته در جنایات رواندا و بوسنی و کوزوو کشته شده‌اند.

شرایط جهان این روزها موجب مطرح شدن پیش‌گویی‌هایی شده که به وضوح حکایت از درگیری همه ملت‌ها در جنگ جهانی سوم می‌کنند، جنگی که می‌تواند به پایان جهان و به اصطلاح مذهبیون به کیهان‌کشی کامل منجر شود، یا به بیانی دیگر مرگ انسان و زمین. در واقع بعید به نظر می‌رسد زمین و زندگی بشری بتوانند از جنگ جهانی سوم جان سالم به در ببرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا