اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری تجمع اعتراضی صدها تن از مقلدان آیت الله العظمی شیرازی دام ظله مقابل سفارت عربستان در بغداد همزمان با صدمین سالروز تخریب بقیع

در روز شنبه هشتم شوال، مصادف با صدمین سالروز تخریب جنة البقیع، صدها تن از مقلدان بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله با تجمع اعتراضی مقابل سفارت کشور عربستان در شهر بغداد، بازسازی قبرستان بقیع را خواستار شدند.

این تجمع هر ساله با هماهنگی و تلاش موکب الولاء والفداء والفتح، وابسته به مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت در شهر مقدس کربلا، برگزار می شود و طی آن شیعیان حاضر در این مراسم تخریب قبرستان بقیع و حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام را محکوم می کنند.

در سال جاری نیز مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی دام ظله این تجمع را مقابل سفارت کشور عربستان با حضور خیل کثیری از مؤمنان برگزار کرد و حاضران در آن، دولت این کشور را به عدم اهمال و کوتاهی در قبال این جنایت دعوت کردند.

سید عارف نصرالله، مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت نیز با قرائت بیانیه ای، بر تسریع در بازسازی حرم مطهر بقیع و قبور سایر صحابه و همسران رسول خدا صلی الله علیه وآله تأکید کرد.

شایان ذکر است که آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله روز هشتم شوال را روز جهانی بقیع نامگذاری کرده و از مؤمنان خواسته اند تا در قبال جنایت تخریب قبور مطهر ائمه بقیع علیهم السلام موضع گیری کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا