اخبارجهانجهان اسلام

گام جدید موسسه مصباح الحسین در پیگیری طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر”

موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله از برداشتن گام جدید خود در پیگیری طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” خبر داد.

در همین راستا استاد حسین عادلی، مسئول روابط عمومی و عضو کمیته مرکزی موسسه مصباح الحسین علیه السلام، روز گذشته، شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه، ضمن اعلام این مطلب گفت: ما در موسسه مصباح الحسین علیه السلام آماده آغاز بخش های مختلف مطالعات کامل برای اجرای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” هستیم.

وی در ادامه افزود: بخش مقدماتی مطالعه و تحقیقات بخش های مختلف این طرح، در یک سال گذشته در سلسله جلسه های منظم هفتگی در مقر موسسه مصباح الحسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا برگزار و انجام و پس از پایان بخش مقدماتی تحقیقات و مطالعه، اکنون آماده ورود به بخش اصلی مطالعه کامل هستیم.

عادلی همچنین گفت: در بخش مقدماتی، بیشتر مطالعه و تحقیقات صورت گرفته به صورت تئوری بود و اکنون قصد داریم مطالعه دقیق و میدانیِ طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” را در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس روابط عمومی موسسه مصباح الحسین علیه السلام ادامه داد: در جلسه اخیری که با ریاست محترم موسسه و اعضای آن برگزار گردید، نتایج کلی تحقیقات مقدماتی، مورد بحث قرار گرفت و حاضرین در جلسه در مورد تحقیقات اصلی و میدانی و جوانب مختلف آن، به بحث و تبادل نظر داختند و برخی تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

گفتنی است، بر اساس تصمیم اتخاذ شده، در این مرحله، مطالعات و تحقیقات میدانی در سه لایه به صورت میدانی صورت خواهد گرفت. لایه نخست دایره قُطر ۳ کیلومتر حرم های مطهر شهر مقدس کربلا. لایه دوم قُطر ۶ کیلومتر و لایه سوم هم قُطر ۱۲ کیلومتری.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا