اخبارجهانجهان اسلام

آیت‌ الله سید رسول موسوی تهرانی، از اساتید مستقل حوزه علمیه قم درگذشت

آیت‌ الله سید رسول موسوی تهرانی، از اساتید پیشکسوت سطوح عالی اصول فقه حوزه علمیه قم، روز گذشته، چهارشنبه، ششم اردیبهشت‌ ماه، در سن ۸۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

ایشان که در علوم حوزوی تبحر زیادی داشت و از اساتید مستقل حوزه علمیه به شمار می رفت، سالیان سال به تربیت طلاب و روحانیون حوزه اشتغال داشت و شاگردان برجسته ای را به جامعه اسلامی تحویل داد.

آیت‌الله موسوی تهرانی متولد سال ۱۳۱۵ بود و از ایشان کتاب‌هایی نظیر «الوسائل الی غوامض الرسائل لاستاذ الفقهاء و المجتهدین الشیخ مرتضی الانصاری قدس سره» و «مجمع الفوائد فی شرح الفرائد» به یادگار مانده است.

در پی درگذشت این عالم ربانی، موسسه فرهنگی – مذهبی رسول اکرم صلی الله علیه و آله، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده: فقدان عالم عامل، استاد گران سنگ حوزه علمیه، دانشمند وارسته آیت‌ الله سید رسول موسوی تهرانی قدس سره ضایعه ای برای حوزه های علمیه و جامعه شیعه بود.

ایشان که با قرین ساختن علم و تقوای الهی، به الگویی شایسته برای کسب معارف دینی و اخلاقی تبدیل شده بود، حیات دنیوی خود را در پی کسب رضای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، تربیت چند نسل از طلاب حوزه های علمیه و خدمت علمی، اجتماعی و مذهبی به مردم و مکتب جعفری سپری نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا