اخبارجهان

پایان عصر اینترنت پلتفرم محور

با انتشار رسمی خبر تعطیلی وب سایت Buzz Feed News که کارش را از ۲۰۰۶ میلادی در آمریکا آغاز کرده بود برخی از کارشناسان رسانه و اینترنت بر این باورند که به پایان عصر اینترنت پلتفرم محور نزدیک شده ایم.

این سایت خبری آمریکایی یکی از منابع خبری فراگیر در زمینه موسیقی و فن آوری دیجیتالی و کلا سرگرمی و هنر و تفریح بود.

چارلی وارزل یکی از همکاران این وب سایت می گوید: “Buzz Feed News حول محور وقایع نگاری انسانی‌ای کار می‌کرد که از هر گوشه و کنار اینترنت سرازیر شده بود.

بنابراین، منطقی است که هر تکراری که در ادامه می‌آید بیش‌تر به استفاده از ماشین‌ها برای تولید محتوا تمایل داشته باشد. دوران رسانه Buzz Feed اکنون به طور رسمی به پایان رسیده است.

آنچه پس از این در عصر «متاورس» و «چت جی پی تی» تجرب خواهیم کرد احتمالا به اندازه عصر پیشین اینترنت درهم گسیخته است، و به گفته کارشناسان کم‌تر احساس انسانی بودن را القا خواهد کرد.

شاید یکی دیگر از مهمترین دلایل پایان عصر اینترنت پلتفرم محور افت اعتبار و دقت آنها باشد. یک موسسه افکار سنجی آمریکایی در نظر سنجی خود در سال ۲۰۱۴ نشان داد که اکثریت مردم نسبت به اعتبار و صداقت و دقت اخبار وب سایت BUZZ FEED NEWS تردید دارند و درست به همین دلیل در سالهای اخیر با افت کاربران و خریداران خدمات مواجه شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا