اخبارافغانستانجهان

سیگار: کودکان در افغانستان گرسنه، اما طالبان فربه‌ شده‌ اند

اداره بازرسى ویژه ایالات متحده امریکا (سیگار) از اثبات مداخله و دستبرد طالبان در توزیع کمک‌های بشردوستانه در افغانستان خبر داده است.

بازرس ویژه ایالات متحده امریکا با توجه به دستبرد طالبان به کمک‌های بشردوستانه برای نیازمندان در افغانستان، گفته است که کودکان را گرسنه و طالبان را فربه می‌بیند.

پیش از این نیز گزارش‌های متعددی نشر شده بود که نشان میداد طالبان از نهاد‌های امدادرسان، باج‌گیری نموده و مقدار زیادی از کمک‌ها را برای افراد خود توزیع یا در بازار به فروش رسانده اند.

در تازه ‌ترین مورد، افراد وابسته به گروه طالبان در استان مرکزی بامیان که شهروندان آن اکثرا هزاره و شیعه هستند، کمک‌های بشردوستانه را به ‌فروش رسانده ‌اند. منابع محلی گفته اند برخی از سازمان‌هایی که در بخش توزیع کمک‌های بشر دوستانه فعالیت دارند، پیش از شروع برنامه‌های کمک‌ رسانی، سهم معینی را برای شماری از مسوولان محلی طالبان و نزدیکان آنان در نظر می‌گیرند.

در برخی از استان‌های شمالی افغانستان نیز گزارش‌هایی نشر شد که افراد طالبان به بهانه ساخت و ساز مساجد، کمک‌های بشری را حیف و میل کرده اند.

نگرانی‌ها از دستبرد طالبان به کمک‌های بشر دوستانه در حالی اوج گرفته است که سازمان ملل متحد هشدار داده که در صورت عدم رفع ممنوعیت بر کار زنان در نهادهای زیرمجموعه ى این سازمان، افغانستان را در شرایط ناگواری ترک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا