اخبارجهانیمن

سازمان جهانی بهداشت: یمن به پرتگاه سقوط نزدیک تر می شود

مقام های سازمان جهانی بهداشت نسبت به نزدیک تر شدن یمن به پرتگاه سقوط هشدار دادند.

دکتر آنت هاینزلمن از اعضای سازمان جهانی بهداشت، ضمن اعلام این هشدار، گفت: با توجه به سیستم بهداشتی شکننده ى یمن، این کشور زیر فشار بسیار شدیدی قرار دارد و هر لحظه به پرتگاه سقوط نزدیک تر می شود.

وی در ادامه افزود: کمک های بین المللی برای حل بحران بهداشتی یمن کافی نیست. در حال حاضر حدود ۱۲.۹ میلیون شهروند یمنی به مراقبت های بهداشتی بشر دوستانه، نیاز فوری دارند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: اکنون ۵۴۰ هزار کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه شدید، رنج می برند و با خطر مرگ مستقیم مواجه هستند.

بر اساس بررسی های انجام شده، حدود ۴۶ درصد زیر ساخت بهداشتی سراسر یمن، به دلیل کمبود نیرو، بودجه، برق و یا دارو، از کار افتاده و تنها بخش اندکی از آن فعال است.

دکتر آنت هاینزلمن همچنین در حاشیه نشست روز جمعه سازمان ملل در ژنو، به خبرنگاران گفت: از مجموع ۳۹۲ میلیون دلاری که کشورهای مختلف برای کمک به یمن اعلام آمادگی کرده بودند، فقط ۶۲ میلیون یعنی ۱۶ درصد آن پرداخت شده و سازمان جهانی بهداشت برای پیمودن مسیر جهت ایجاد بستر بهداشت مناسب، به دریافت بقیه این بودجه نیاز دارد.

وی در ادامه به انتشار گسترده بیماری های واگیر دار به ویژه سرخک، دیفتری، تب دانگ، وبا و فلج اطفال اشاره کرد و وضعیت یمن در این زمینه را نیز بحرانی و هشدار آمیز عنوان کرد و گفت: در سه ماه اول سال جاری، بیش از ۱۳ هزار مورد جدید سرخک، ۸۷۷۷ مورد تب دنگی و ۲۰۸۰ مورد مشکوک وبا در سراسر یمن شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا