اخبارافغانستانجهانجهان اسلام

شیعیان افغانستان نماز عید فطر را امروز شنبه برپا نمودند

با وجود هشدارهای گروه افراطی طالبان در افغانستان، شیعیان این کشور طبق نظر مراجع عظام تقلید، نماز عید فطر را روز شنبه برگزار کردند.

بر اساس گزارش منابع محلی از افغانستان، تمامی مساجد شیعیان افغانستان در کابل و استان های مرکزی و شمالی این کشور، شاهد حضور گسترده نماز گزاران شیعه بودند.  

اما روز گذشته خبرهایی نشر شد که این گروه در چندین استان از جمله دایکندی، شیعیان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

منابع محلی در استان دایکندی می‌گویند که محتسبان و نیروهای طالبان با ایجاد ایست‌های بازرسی تحت عنوان «تدابیر ویژه امنیتی» در گذرگاه‌های عمومی شهر نیلی، مرکز این استان، به زور و تهدید عليه شهروندان این ولایت عید اعلام کرده‌ اند.

گفته می‌شود یک تن از شهروندان این استان نسبت به رفتار زورگویانه ى نیروهای طالبان اعتراض کرد، اما از سوی نیروهای این گروه مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفت.

سه روز پیش، استاندار طالبان در شهر بلخ واقع در شمال افغانستان نیز به علمای شیعه ى این استان هشدار داده بود که شیعیان شهر مزار شریف باید مطابق اعلام گروه طالبان عید فطر را تجلیل نمایند.

گفتنی است که این دومین عید فطر شیعیان در افغانستان تحت تسلط گروه افراطی طالبان است که هرازگاهی خط و نشان هایی برای شیعیان این کشور می‌کشند.

با وجود درخواست‌های مکرر شورای علمای شیعه افغانستان، این گروه حاضر نشده است مذهب جعفری را که میلیون‌ها پیرو در افغانستان دارد به رسمیت بشناسند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا