اخبارجهانجهان اسلام

اخراج آوارگان روهینگیایی در ماه مبارک رمضان

تعدادی از آوارگان روهینگیایی در ایالت پنانگ مالزی در ماه مبارک رمضان از اردوگاه‌هایی که در آن رندگی می‌کردند، اخراج شدند.

گفتنی است، در حالی که میلیون‌ها مسلمان در مالزی خود را برای جشن عید سعید فطر آماده می‌کنند، خانواده‌های آوارگان روهینگیایی در ایالت پنانگ دو روز قبل از عید فطر بدون هیچ گونه هشدار قبلی از اردوگاه‌هایی که در آن ساکن بودند، اخراج شده‌اند.

در همین رابطه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مالزی اعلام کرد که ۵۰ نفر از ۱۲ خانواده روهینگایی بدون هیچ دلیل یا اطلاعیه‌ای از محل سکونت خود بیرون رانده شده‌اند.

به گفته ساکنان محلی، این گروه از مسلمانان روهینگیایی از سال‌ها قبل در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند و هیچ گونه مشکلی هم برای دیگران ایجاد نکرده بودند به گونه‌ای که تقریباً در جامعه این منطقه ادغام شده بودند و هماننند مالزیایی‌ها زبان مالایی را با لهجه محلی صحبت می‌کردند.

تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا که در سال‌های اخیر با سرکوب و کشتار نظامیان میانماری مواجه بوده‌اند، مجبور شده‌اند تا خانه و کاشانه خود را ترک کرده و در کشورهای همسایه آواره شوند، جایی که با سختی‎‌ها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و جامعه جهانی نیز کمکی به آن‌ها نکرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا