اخبارافغانستانجهان

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید روزانه ۱۶۷ نوزاد در افغانستان می‌میرند

سازمان بهداشت جهانی دوشنبه، ۲۸ فروردین، در توییتی نوشته که روزانه در افغانستان حدود ۱۶۷ نوزاد بر اثر بیماری‌های قابل‌ پیشگیری جان‌ خود را از دست می‌دهند. این سازمان افزوده که تلاش‌ برای کمک به نیازمندان و به ویژه کودکان در افغانستان، باید با سرعت بیشتری انجام شود.

این سازمان چند روز پیش نیز در پیامی گفته بود که تاثیر ناامنی حاد غذایی در افغانستان ویرانگر است و ۲۰ میلیون نفر در این کشور در معرض خطر سوء تغذیه، بیماری‌های عفونی و سایر مشکلات بهداشتی قرار دارند.

سازمان ملل متحد اواسط ۲۰۲۲ با هشدار به گسترش ناامنی غذایی و فقر در افغانستان، از کمک‌ کنندگان در سطح جهان تقاضا کرد که ۴.۶ میلیارد دلار برای رسیدگی به شرایط دشوار انسانی در افغانستان فراهم کنند.

دسامبر گذشته که طالبان فرمان‌های منع تحصیل و اشتغال زنان را در افغانستان صادر کرد، مقام‌های سازمان ملل متحد هشدار دادند که این ممنوعیت‌ها می‌تواند بسیاری از حامیان کمک‌های بشردوستانه را از ادامه ى کمک به افغانستان منصرف کنند.

ممنوعیت کار زنان در افغانستان، بر فعالیت بسیاری از مراکز بهداشتی اثر گذاشته و ارایه خدمات به مردم در این زمینه کند شده است.

بنا به گزارش‌های برنامه جهانی غذا، حدود ۲۳ میلیون نفر در افغانستان به کمک هاى بشردوستانه نیاز دارند و از این میان، بیش از شش میلیون نفر در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا