آفریقااخبارجهان

آغاز ساخت اولین حوزه علمیه بانوان شیعه در کشور کنیا

کمیته جهانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در کشور کویت، ساخت اولین حوزه علمیه ویژه بانوان شیعه را در کشور کنیا آغاز کرد.

مسئولان کمیته جهانی مذکور با اعلام این خبر اظهار داشتند: با توجه به رشد قابل توجه مستبصران و پیروان اهل بیت علیهم السلام در کشورهای آفریقایی، بر خود لازم دانستیم تا بستری را برای تعلیم و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و آموزش فقه جعفری مهیا سازیم.

این کمیته با تأکید بر اهمیت علم آموزی مخصوصاً برای بانوان شیعه، این اقدام را رسالتی دینی دانست که جامه عمل پوشاندن به آن ضروری و لازم بود.

مسئولان این کمیته افزودند: در حال حاضر کمیته جهانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام برجسته ترین و پر رنگ ترین نقش را در نشر دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع در کشورهای آفریقایی دارد و با توجه به اقبال مردم این قاره به مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام جای خالی مراکز و مؤسسات دینی و فرهنگی در این قاره به شدت احساس می شود تا بتوانند نقش علمی و فرهنگی خود را ایفا نمایند. از این رو تاکنون کمیته جهانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام بیش از ۱۰ حوزه علمیه در قاره آفریقا تأسیس کرده است.

در ادامه توضیحات مسئولان این امر آمده: برای ما یک رؤیا بود که در کشور کنیا که فاقد مراکز علمی زنانه است، یک حوزه علمیه ویژه بانوان تأسیس کنیم، لذا در عمل به توصیه ها و رهنمودهای آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله بر آن شدیم یک مرکز علمی و دینی در این کشور تأسیس کنیم تا پناهگاهی برای دوستداران اهل بیت علیهم السلام و همچنین مکانی برای برگزاری مراسم های دینی، مخصوصاً شعائر اهل بیت علیهم السلام که به مثابه قلعه ای فرهنگی و دینی باشد، برآییم.

کمیته جهانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام به این منظور زمینی را در شهر ناکورو که از مهم ترین شهرهای کنیا است، خریداری کرده و ساخت اولین حوزه علمیه بانوان شیعه را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا