اخبارجهانسوریه

حمله خونین سنی های تندروی د۱عش به حماه سوریه

منابع رسانه ای سوری گزارش دادند که حمله مرگبار نیروهای د۱عش به غیر نظامیان در حماه سوریه شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.

گفته می شود بر اثر حمله د۱عش به منطقه ای در حماه سوریه ۲۶ نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، گروهی از غیر نظامیان رهسپار منطقه سد دویزین به دنبال یافتن قارچ بودند که در معرض حمله سنی های تندروی د۱عش قرار گرفتند و بر اثر این حمله ۲۶ غیرنظامی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

این منطقه شاهد سلسله حملات داعش است به طوری که سنی های تندرو اقدام به کشتن و ربودن افرادی که برای جمع آوری قارچ می روند طی هفته های گذشته کرده اند.

یک منبع نظامی سوری در حومه حماه اعلام کرد که گزارشی از قطع ارتباط گروهی از ساکنان در شب گذشته پس از اینکه عازم صحرای حماه برای جمع آوری قارچ شده بودند، شد که پس از پیدا شدن اجساد آنها مشخص شد که آنها در کمین داعش گرفتار شدند.

این منبع اعلام کرد که مناطقی که شاهد حملات د۱عش است مناطقی نا امن هستند که غیرنظامیان حق ورود به این مناطق را ندارند و از این رو آنها از راههای فرعی به منطقه وارد می شوند و در کمین داعش می افتند.

منبع مذکور گفت: افزایش قیمت هر کیلو قارچ به حدود ۱۲۰ هزار لیره سوریه، سبب شده است که شهروندان جان خود را به خطر اندازند تا آنرا جمع آوری و در بازار به فروش برسانند و نیازهای خود را برطرف کنند به ویژه در سایه شرایط معیشتی سخت ناشی از تحریم اقتصادی.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا