اخباربحرینجهان

بازداشت شش جوان شیعه توسط نیروهای امنیتی بحرین

منابع محلی و رسانه های وابسته به مخالفان حکومت آل خلیفه در بحرین، از بازداشت شش جوان شیعه توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند.

به گفته این منابع، نیروهای امنیتی حکومت آل خلیفه، عصر روز ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین)، شش جوان شیعه را به مرکز پلیس فرا خوانده و پس از حضور آنها، بازداشتشان کردند.

این شش جوان که همگی شیعه هستند، عبارت بودند از: أحمد علي حَبيل، مسلم عقيل حَبيل، علي عبد الرسول آل عَبود، حسن جعفر مَرهون، محمود عبد علي آل عَبود، علي سعيد علي سِديف.

لازم به ذکر است، بازداشت این شش جوان شیعه در حالی انجام شد که یک روز قبل از آن، نیروهای امنیتی بحرین، شیخ علی العویناتی، روحانی شیعه بحرینی که از خارج به بحرین بازگشته بود را در فرودگاه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. علت بازداشت او هنوز مشخص نیست.

این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که دادستانی عمومی بحرین اوایل ماه مبارک رمضان اعلام کرده بود به مناسبت این ماه مبارک، ۵۵۸ زندانی را با شعار “مجازات جایگزین، زندان های باز” آزاد کرده است اما پس از آزاد کردن آنها، مشخص شد تقریبا اکثریت افراد بازداشت شده، تقریبا بیشتر دوره محکومیت خود را گذرانده و طبق قانون، چند روز دیگر باید آزاد می شدند.

این بدان معناست که آزاد کردن این زندانیان سیاسی، ارفاقی در حق آنان نبوده بلکه بیشتر یک نمایش تبلیغاتی از سوی حکومت آل خلیفه به شمار می رفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا